
Arthur and the Revenge of Maltazard voelt voor mij als een directe sprong terug naar mijn jeugd. Het is een film die me meteen meeneemt naar de tijd dat ik bij mijn tante thuis films keek. Dat veilige, magische gevoel dat je als kind had wanneer een verhaal je volledig meenam.
Het kleurgebruik in deze film vind ik nog steeds fantastisch: levendig, speels en precies dat beetje betoverend waardoor de wereld van de Minimoys echt tot leven komt. Het plot blijft super interessant, vol avontuur en kleine details die je opnieuw doen glimlachen.
Vroeger droomde ik er altijd van dat er in mijn eigen tuin ook mini-mensjes leefden, en deze film brengt dat gevoel helemaal terug. Het is een heerlijke mix van fantasie en nostalgie die me elke keer weer raakt.
https://letterboxd.com/film/arthur-and-the-revenge-of-maltazard

